Alla inlägg den 23 september 2016

Av amandahermansson - 23 september 2016 19:50

Vet ni när jag tittade på det där pappret igen (som jag läste igår men inte kom ihåg så var tvungen att läsa igen) och fick nästan deja vu när jag såg att det faktiskt handlade om cancer... Nog om min dröm men den var faktiskt lite obehaglig och lämnade ett intryck.

Imorse så hade ju Laia återigen vaknat tidigt, skönt då slapp jag gnället vid frukost men tråkigt för då fick jag gå upp men hade ändå inget att göra. Låg i soffan med Laia och tittade på Youtube (jag halvsov). Sen gick vi, och jag tänkte att det är lugnt bussen kommer aldrig före halv och tror ni inte att just idag kommer den innan halv och vi får springa sista 30 meterna till bussen. Även när jag skulle hämta dem så gick jag lugnt med hunden innan tänkte att bussen har aldrig kommit innan 15.10 så det är lugnt, och återigen fick jag springa sista biten då bussen kom 15.02 Haha.

Hade en lugn dag, hade tänkt öva lite på orkesternoter men båda föräldrarna jobbade hemma idag så hade inget lust med det. Efter träning o frukost o allt så gick jag till affären för att köpa plåster, hittade inga men köpte nektariner till mellis. Dessutom så är det en kexchokladgrej som hela tiden kommer upp som reklam på min instagram så när jag såg den i affären så var jag tvungen att köpa den, och den var skitgod faktiskt!!

Sen gick jag till havet och satte mig där och läste en stund, men det blev för varmt i svart tshirt i solen så jag gick till parken nära oss och satte mig i skuggan och läste och åt det jag köpt. Sen gick jag hem igen, hann titta lite idol innan jag gick till bussen. Har på em lekt med Laia, eller efter en stund satte jag mig och läste medan hon lekte nöjt bredvid mig. Nu har Lucia en kompis här, Laia är duschad och föräldrar kollar på nån film tror jag. Men de var mitt i så jag tittar på idol igen. Ikväll blir det pizza!! På veckans matschema så skulle vi ha ätit pizza igår och jag såg fram emot det, men så blev det rester istället haha.. Hela kvällen förstörd ;) men vi ska äta det ikväll istället vilket blir bra. Får se om jag hinner se doobidoo ikväll, det är ju fredag så får försöka hinna det! Imorgon är det orkester igen, får se hur det blir men hoppas det går bra (har som sagt inte övat så mycket men det brukar jag ju sällan göra på orkesterlåtar)
Ha en bra fredagskväll allihopa!!

Av amandahermansson - 23 september 2016 11:10

Måste bara berätta om min dröm inatt. Jag drömde att jag hittade ett papper på terassen här (pappret ligger faktiskt där på riktigt) och när jag läste vad det stod så handlade det om hur man skulle behandla en viss cancer. Efter en liten stund gick det upp för mig att det stod på svenska och att pappret var menat för mig. Familjen hade alltså märkt att jag var sjuk fast jag själv inte visste om det. Och det som kunde rädda mig från att bli sjukare var ifall nånting i Laia (typ blodgrupp eller nåt vet ej) matchade mina. Så medans jag väntade på deras undersökning av henne så meddelade jag min familj och de närmsta vännerna. Hopplösheten och oron inför livet och sjukdomen som jag kände i drömmen var så otroligt verklig och när jag vaknade till nån gång under natten så kände jag mig precis så ledsen och hopplös. Som tur var så visade det sig att Laia och jag var en match och att allt skulle bli bra efter bara en operation. Men alltså ni förstår inte hur lättad jag blev då. Brast i gråt i en väns famn och kunde inte sluta gråta av lättnad att jag skulle få fortsätta leva. Jag var dock tvungen att åka hem härifrån, men jag slapp ju vara sjuk så det gjorde inget. 


Sen blev jag väckt tidigt idag med av Laia. Men då var jag ändå så tacksam att jag är frisk och att jag lever. Trots att det bara var en dröm så var det så verkligt och det fick mig verkligen att uppskatta allt. Drömmen stannade kvar även när jag vaknade och att jag minns den så tydligt gör det hela ännu mer påtagligt.

Kram till alla er som lever och mår bra, till er som lever och inte mår bra, och även till er som inte lever längre! 

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards