Alla inlägg den 20 september 2016

Av amandahermansson - 20 september 2016 21:27

Så idag har inget speciellt hänt. Som vanligt på morgonen, laia var dock väldigt gnällig för hon är så himla trött. Gick till bussen och när jag kom tillbaka så tränade jag. Har bestämt mig för att börja om åp vecka 1 men bara göra ett pass om dagen. Så första 12 veckorna gör jag alla förmiddagspass och 12 veckor efter det gör jag eftermiddagspassen så får vi se hur det går. Idag märktes det ialla fall att jag har gjort 12 veckor och att det första passet är menat för "nybörjare". Men samtidigt är det vad som är så bra med det här programmet, fortfarande så kunde jag få ut nåt av passet genom att anpassa det till min nivå. 

Efter dusch och frukost, jag försöker göra allt så långsamt som möjligt på morgonen för att inte få en massa dötid de dagar jag inte har några planer haha (vilket tyvärr är de flesta dagar) Skrev ett inlägg om det där och lite till men jag satte lösenord på det (sorry ni som inte vet det och inte är hackers). Jag skrev ett brev till Wilma och tittade på idol. Åt lite lunch eftersom det inte blir "lunch" förrän vid 15.30 när tjejerna är hemma. Sen har jag vart lite social med Ladis idag och även tittat lite mer idol. Fixade också ett konto så jag kan titta på elitseriens matcher i år :) 


Hämtade barnen, gick hem. Juste, när vi nästan var hemma så kör mamman förbi tydligen så skulle lucia vaccinera sig. När jag kom hem (nu säger jag hem fast jag varje gång skriver ordet ångrar mig, hemma är ju inte här egentligen men för tillfället måste jag nog säga det, (något som jag diskuterar i det lösenordsskyddade inlägget och inte orkar ta upp igen)) såg jag att jag hade missat samtal för 2 minuter sen, vilket innebär att hon måste ha ringt precis innan hon körde förbi oss. Men när de kom tillbaka sen så var hon ganska arg på att jag och Adriana (äldsta tjejen) inte hade svarat på mobilen. Jag förstod inte allt hon sa men jag fattade ju äändå. Blev lite dålig stämning och jag kände mig typ överkörd. Hon måste ju isåfall berätta för mig på morgonen att de ska iväg så att vi ska skynda oss hem. Sen att bussen är 15 min sen kan ju inte jag göra nåt åt. Aja en sktisak egentligen och snabbt glömd men ändå. 


Laia var som vanligt jättetrött även på em men hon vägrade, som vanligt, att sova middag (vilket jag inte förstår varför man ska göra det vid halv sex?) jag och Ladis har pratat om det några gånger och det är på tok försent för en 3åring att gå och sova 21, gå upp 7.30 hålla igång hela dagen och inte sova middag. Inte konstigt att hon är trött och grinig hela tiden. 

Efter att ha vägrat sova middag så fick hon inte lov till att titta på sin tablet (vilket hon tjatar om hela tiden, nör jag pratade med de andra au pairerna så är deras barn likadana, vill ha sin tablet hela tiden) så vi gick en sväng till parken istället. Då var hon faktiskt jätteduktig och lekte fint. Gick hem, duschade utan gnäll och sen satt hon med mig på mitt rum och vi tittade och pratade om bilderna och personerna på dem innan det var dags för mat. Nu har hon skrikit efter mamma och gråtit men jag tror att hon sover. Efter att mamman lämnat henne gråtande på sin säng så gick jag också när hon började skrika och sluta lyssna på mig. 


Om det är fint väder imorgon så tänkte jag gå till stranden och stanna där ett tag. Ta med mig matsäck och sen hämta ungarna på vägen hem, om jag orkar stanna så länge vill säga :) 

Av amandahermansson - 20 september 2016 11:03
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards