Alla inlägg den 19 september 2016

Av amandahermansson - 19 september 2016 22:06

Var faktiskt inte så trött imorse, och dessutom så slapp jag gå med Laia till bussen då mamman körde henne med bilen. Mamman och pappan jobbade sen hemifrån på förmiddagen och vid lunchtid (i sverige) åkte pappan till flygplatsen för han ska till Rom med jobbet den här veckan.Så återigen en "annorlunda" vecka där bara en av föräldrarna är hemma. Men det ska nog gå bra. 

Idag har jag mest gjort lite praktiska saker. Bytt sängkläder och satt i ett täcke för det börjar bli "kallt" på nätterna här och jag har frusit när jag sover istället för att svettas som jag gjorde i början. Sen städade jag golvet i mitt rum.Sen var jag tvungen att gå tillbaka till berget och biblioteket för att lämna tillbaka boken. Det var inte lika jobbigt idag då jag lämnade cykeln hemma och det var inte 35 grader varmt, men det var fortfarande jobbigt haha. på väg hem stannade jag på en lite större mataffär som ligger nära den mindre mataffären som ligger nära huset ;) och vad hittar jag inte där inne om en liten, liten hylla med lösgodis!! Dessutom så fanns det ganska mycket god choklad att välja mellan så ni behöver kanske inte skicka så mycket choklad från sverige nu utan jag kan köpa där ;) 


Jag ville sätta upp foton på väggen men eftersom det är färg så var pappan rädd att det skulle förstöras så jag fick en spånskiva vilket blev jättebra. Den var helt perfekt storlek för fotona som jag hade med mig och som jag tänkt sätta dem och jag är jättenöjd med resultatet. Nu sitter den på väggen och det är jättefint! Såhär blev den: 

Det enda jag saknar är en bild på Wilma och mig, men den gav jag till henne innan jag åkte så har bett mina föräldrar att skicka en ny till mig (vilket innebär att jag måste byta ut nån bild men det får vi se sen) Är iallafall glad över att det blev så fint. Ladis (städerskan) var nyfiken när jag höll på och hpn tyckte också det blev fint! Och jag fick förklara vilka alla var, hon tyckte lite extra om bilden på mig emma och pappa ( mitten till höger), för att vi ser lite "knasiga" ut ;) 


Sen höll jag på att svälta ihjäl men jag äter "lunch" med tjejerna när jag har hämtat dem från skolan, vilket innebar att idag blev det inte mat förrän halv fyra.... Tur att det var pasta och gott och inte nåt konstigt.. Måste lära äta mer mellanmål på dagen, haha egentligen skulle jag kunna äta lunch själv och med dem också. 

På kvällen ritade vi lite med gatkritor innan det var dags för dusch, mat och läggdags. Mamman hade rep med kören så jag var själv men det gick bra. Imorgon tror jag att jag ska följa med mamman nånstans för att fixa några papper eller nåt. Jag har också ansökt om en språkkurs och csn idag, vet inte hur det blir med allt men vi får väl se. Vet inte om jag sagt det här men lektionerna börjar kl 9 och eftersom jag lämnar Laia 8.30 så hinner jag inte till Malaga i tid så om jag ska ta den kursen som jag tänkt (intensiv kurs på 2 veckor) så kommer jag att komma försent varje dag.. Dessutom så vet jag inte om man kan få csn för 2 veckor så kanske får ångra mig till den kurs som är 4 veckor för det är ganska dyrt så vore ju skönt att spara lite pengar. Men som sag får väl vänta på svar och se vad som händer. 

Ska avrunda här, jag tittar just nu på hawaii five-o och känner hur jag blir tröttare och tröttare, men inte så mycket kvar nu så ska åtegå till tv:n. Jag sitter själv här nere och tittar, tror de andra har gått och lagt sig, och det är ganska skönt att jag har nedervåningen för mig själv. Måste säga ganska lyxigt med eget badrum (stort också), eget rum (en självklarhet dock) men också att jag kan sitta här på kvällen och titta på tv om jag vill och jag får vara ifred (första gången jag gör det dock). Efter middagen brukar jag gå ner och så har jag en stund för mig själv innan sovdags, slipper allt stök och tjafs däruppe och kan slappna av innan jag ska sova. Och nu babblar jag bara på om inget viktigt sååå, hejdå. 

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards