Alla inlägg den 15 september 2016

Av amandahermansson - 15 september 2016 10:58

Ligger just nu i hängmattan i mina nya fina blommiga löpartights och gosig cerise långärmad träningströja som jag köpte några dagar innan jag åkte hit. Trodde det skulle ta lång tid innan jag kunde använda det pga av värmen, och visst det är väl varmt (20 grader) men det är 10-15 grader kallare än för tre dagar sen så jaa jag tycker det är lite småkyligt. Framförallt på morgonen. Då behöver man faktiskt en långärmad tröja. Nu börjar solen värma så egentligen är det för varmt med långa kläder men jag tycker det är så mysigt så jag har det på mig ändå :)
Imorse var det bara Laia och jag då de andra åkte när vi gick upp. Först var hon trött och ville inte gå upp så jag sa då får du inte varm oboy (som hon älskar) så efter det gick allt toppen. När jag kom tillbaka så tränade jag, duscha och åt frukost, min nya morgonrutin. Får se hur det blir med träningen nästa vecka eftersom jag just nu är på sista veckan. Jag ska ju fortsätta träna med det här programmet men frågan är om jag ska fortsätta med 2 pass om dagen eller nöja mig med ett. Ska tänka lite på det.
Idag är jag själv här. Eller ja, Ladis (städerskan) är ju här varje dag så jag kommer ju aldrig att vara helt själv. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Finns ju som sagt inte så mycket här i stan. Men jag har planer hela helgen så känns ändå okej att inte göra nåt idag och förmodligen inte imorgon heller. Det är skönt att bara ligga och titta på film eller läsa. Visst lite långtråkigt ibland men som sagt, långtråkigt har man överallt. Och vad gör jag hemma när jag är ledig? Inte så mycket. Känns skönt att jag inte längre har panik över att inte ha nåt att göra här, eller ingen att träffa. På lördag är det som sagt uppspel för orkestern och förhoppningsvis går det bra och då har jag nåt att göra (inte varje dag men ibland) och på söndag ska jag träffa en eller båda au pairerna och förhoppningsvis har jag då två nya vänner och folk att träffa på dagarna. :)

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards