Alla inlägg den 14 september 2016

Av amandahermansson - 14 september 2016 19:27

Morgonen idag gick bra. Laia var dock väldigt trött. Men att klä på sig gick lättare än igår, dock så var hon lika seg på att äta upp sin smörgås. Sen pkte vi med pappan till bussen idag med. Men imorgon åker han och tjejerna tidigare så Laia och jag är själva på morgonen, hoppas det går bra! När jag kom tillbaka så tränade jag, duscha och åt frukost. Så kom brevbäraren med paket till mig, jag väntar på paket och brev från familjen men det här var från mormor och morfar så det var överraskande och kul! Innehållet var en bok vilket är bra då jag har en känsla av att jag kommer ha mycket tid att läsa det här året. Sen gjorde jag mig iordning och gick iväg till marknaden som är här varje onsdag. Där köpte jag en liten handväska, perfekt för nycklar, plånbok och mobil. Och vet ni vad jag hittar? Lösgodis!!! Alltså jag blev så löjligt lycklig haha. Det fanns inte direkt så mycket att välja mellan och egentligen inte jättemycket gott, men det fanns ialla fall! Stod och pekade medan de plockade åt mig, dem öste på ordentligt och jag fick säga "no, no, menos!" Haha. Godiset kostade lika mycket som väskan- undrar vad som var mest värt pengarna? ;) 

 

Sen tog jag strandvägen tillbaka. Satt en stund och tittade på havet och åt lite godis (fick kämpa för att inte äta upp allt på en gång.....) Havet var så fint idag och det var klar sikt så man kunde se hela vägen till Malaga vilket man oftast inte gör. Man såg även resten av viken jättetydligt. Syns inte lika tydligt på bild men det var väldigt fint!

Dock så har det vart kallt idag. Det är fortfarande väldigt blåsigt och det märks i luften att det regnade igår för det är mycket svalare och inte riktigt så pressande varmt. Jag hade en långärmad tröja på mig och nja jag frös väl inte direkt men jag slapp svettas :) så resen av em har jag läst ganska mycket. Lagade lunch till mig och de stora tjejerna, gick sen med Lucia och hunden och hämtade Laia. Stannde en liten stund i lekparken och sen har hon lekt här hemma. Dock så är hon jättetrött och väldigt grinig. Så fort man närmar sig henne eller tilltalar henne så skriker eller börjar hon gråta. Trötta barn = jobbiga barn. 

Och jag själv är trött och har lite huvudvärk så just nu när de har gått iväg på promenad med pappan och hunden så är det så tyst och skönt här. Vi ska väl snart äta och sen ska jag titta på idol och äta mitt lösgodis :) 

Vill ni veta en kul sak? Ja det vill ni. Det har kommit en au pair till min stad!! :D om hon kunde så ska hon föja med när vi träffas på söndag. Så kul att det finns två till här. Inte många men förhoppningsvis kan vi bli bra vänner och ha kul tillsammans. Och så bor hon ju i Rincon, fast en bit åt andra hållet (mot malaga), men ändå! Hoppas det blir bra.

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards