Alla inlägg den 12 september 2016

Av amandahermansson - 12 september 2016 21:59

Har en dålig nyhet, gick tillbaka till språkskolan imorse och de har tyvärr inte  den kurs som jag ville ta (grupp) så jag måste leta efter en skola i malaga.. Tar tag i det imorgon. 

En till dålig nyhet, jag har börjat flaga på ryggen ;) haha

En bra nyhet, jag har fått kontakt med en au pair i Malaga!!! Hon var lika förvånad som jag över att det inte fanns fler au pairer här nere och jag tror att vi ska träffas på söndag :) har ingen aning om hur hon är som person men jag hoppas verkligen att vi klickar bra. Just eftersom det inte verkar finnas några andra au pairer här så vore det ju bra om vi kunde bli vänner. 


Det blev en lugn dag idag. Gick som sagt till språkskolan och sen gick jag längs stranden tillbaka. Fast klockan bara var vid 11 så var det riktigt varmt och när jag kom tillbaka blev det ett dopp i poolen och se låg jag och läste i solen. Efter lunch (14.30) så åkte jag och pappan till busshållplatsen för att hämta Laia från skolan. Han var med då och kommer följa med imorgonbitti också så jag vet hur det går till. Jag vet inte riktigt hur tidigt föräldrarna åker till jobbet på morgnarna men meningen är ju att jag ska göra iordning Laia, äta frukost osv och gå med henne till bussen. Sen på em hämta henne och hålla henne sällskap på em/kvällen. Idag så badade vi och sen dusch, middag och pappan åkte nånstans en stund så jag skulle lägga henne. Vilket inte var nåt problem alls då hon somnade i soffan medan hon tittade på tv. Hon var förmodligen väldigt trött efter första dagen i skolan (plus gå upp tidigt och ingen siesta) så vi får väl se hur pigg hon är imorgon när hon ska gå upp 7.30 Men nu är jag själv ganska trött så ska faktiskt också sova nu. Lite tidigare än vad jag brukar men känner att jag måste lägga mig tidigare om jag ska börja gå upp tidigt varje dag nu. Imorgon står kl. på 7.20 då Laia ska väckas 7.30 Men jag undrar om ca 40 min på morgonen kommer räcka med henne? Bussen kommer 7.25 och första gångerna vill jag ialla fall gå hemifrån vid 8.10 så man har lite extra tid på sig på vägen dit. Skulle jag gå själv så tar det max 10 min men med en liten unge så vet man aldrig haha.

Godnatt!  

Av amandahermansson - 12 september 2016 09:37

Nu har Laia åkt iväg till skolan. Som sagt så åkte hon med pappan dit. Idag ska jag gå tillbaka till språkskolan som finns här i staden då dem inte har mejlat mig än och jag börjar bli desperat efter saker att göra på dagarna. Skoja, inte desperat direkt men jag vill ju som sagt inte sitta själv här hela året. Men nu börjar jag äntligen att tänka som jag brukar, att allt kommer lösa sig. Om inte den här språkskolan har kursen med flera personer så får jag titta på en skola i Malaga, hade ju tyckt det vore skönt att inte åka dit varje dag men om det är vad som krävs så är det väl värt det. Ska även mejla till orkestern igen då jag fortfarande inte vet om jag ska förbereda en låt eller få en där... Problemet är att jag inte har med mig så mycket noter och jag tog bara med mig låtar som jag tycker om vilket innebär inte jättemycket klassiskt och heller inte så många svåra stycken (som jag tror krävs för att imponera på en uppspelning). Men jag hoppas att det löser sig också. Jag väljer en låt och så går jag dit. Igår spelade jag ialla falla fast att hela familjen var hemma. Var lite nervöst, men tror alla var glada. En av tjejerna kom in med en låt och frågade om jag kunde spela det (vilket jag kunde som tur var) och efteråt sa pappan att han tyckte jag var duktig.Skönt att höra, hade vart jobbigt om de hatade stråkinstrument. Men pappan brukar ibland sätta på klassiskt musik och spela så det hörs i hela kvareteret haha. (Nästan som du pappa, fast jag gillar din musik bättre!) På tal om min pappa, så sa han igår till mig "du måste umgås mer med familjen" men faktum är att jag gör det så mycket jag kan. Men ni vet ju själv hur det ser i ut er familj, är ni hela tiden samlade allihopa? Nej ganska sällan faktiskt. Stor del av dagen spenderar man ju var och en för sig med sin egna bussiness. Samma sak här. Men så fort nån badar i poolen, kollar på nåt bra på tv, ska plocka fram inför maten, åka och handla osv så är jag med. Jag är med så mycket jag kan men även jag har mina stunder för mig själv, här som hemma. Och så är det. 


me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards