Alla inlägg den 11 september 2016

Av amandahermansson - 11 september 2016 18:43

Igår när jag kom hem från Malaga så var ju mammans syster, hennes man och deras barn här. Kusinen sov över här och föräldrarna kom tillbaka på förmiddagen idag. Säger bara en sak att jag är glad att jag inte är au pair åt den ungen. Hon är två år men kan knappt prata och verkar vara rädd för allt. Hon börjar gråta typ hela tiden... Laia känns ganska stor ändå och jag är glad att hon pratar så bra och det är skönt också att hon vet själv när hon måste gå på toa haha ;) Ialla fall så är de fortfarande här. Trodde de skulle åka snart så att jag kunde spela lite fiol. Nu kom dessutom de stora tjejerna hem (de har vart hos sin pappa den här veckan) så vi får väl se om jag spelar ikväll eller om det får bli imorgon. Men om jag ska göra uppspel på lördag så måste jag bestämma låt och börja öva jättemycket på den. 


Idag så började jag med att träna, test vecka 11 och jag var 5 sekunder långsammare än samma test vecka 7.. Trodde det skulle ta mycket längre tid nu med tanke på att jag hade nästan två veckors uppehåll och att det är ganska annorlunda att träna här. Så är ganska nöjd med tiden ändå :) doppade mig i poolen men tyckte nästan det var lite kallt ute så jag gick in och duschade och sen skype:ade jag med Emma fram till lunch. Var så skönt att bara få prata av sig. Det är en sak att skriva här men att faktiskt få berätta det för nån är ännu bättre. Och så var det skönt att kunna prata på svenska och verkligen säga allt jag ville. Här blir jag ofta tyst och inte deltar i samtal (om det inte är ty p två tre personer bara) för när det är flera så är det så svårt att hänga med så jag försöker bara förstå och då blir det att jag inte säger nåt. Så det var skönt att få prata lite. Eller ja, vi tog lunchpaus och fortsatte prata sedan men totalt pratade vi i lite mer än 3 timmar!! Haha men då tryckte vi in två veckors händelser och tankar så det är ju inte så lång tid egentligen. 


Nu tror jag att kusinen åkte hem så vi får väl se vad som händer,jag är på mitt rum nu och tänkte titta på en serie innan jag bestämmer mig för att spela eller inte. Vill inte avbryta i hemkomsten och kramkalaset typ. 

Imorgon börjar Laia skolan men hon börjar sent så Juanjo (pappan) skjutsar och hämtar henne.Men på tisdag är första dagen jag ska gå med henne till bussen, men då följer pappan också med eftersom det är första gången. 

Vet ni, när jag tittar ut genom mitt fönster så tycker jag att det ser ut som grå moln på himlen. Jag kanske ser fel men det skulle vara härligt med lite regn faktiskt. Det har vart så varmt den här veckan så det skulle nog rensa luften bra. Bara det inte blir kallt efteråt :( börjar nog vänja mig vid klimatet här så idag när det var 26 grader har jag tyckt att det var, inte kallt direkt, men inte så varmt heller. haha. 

denna bilden är från september för två år sedan, men ni är så fina och jag saknar er massor !!!! 

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards