Alla inlägg den 9 september 2016

Av amandahermansson - 9 september 2016 21:44

Blev en rätt så händelselös dag idag med... Men eftersom mamman har jobbat hemma den här veckan, och ibland pkt iväg på jag-vet-inte-vad-för-nånting så blir Laia själv med städerskan, vilket jag tycker känns fel för hon är ju där för att städa och så måste hon hålla koll på en unge också. Även om Laia tycker jättemycket om henne så känns det fel så jag har också stannat hemma. Städerskan är förresten jättesnäll och jag gillar henne. Idag frågade hon om jag skulle åka in till Malaga och jag sa att jag tänkte göra det imorgon, då sa hon att nästa lördag kunde vi åka dit tillsammans och så berättade hon lite om vad man måste se och hur man tar sig dit (förstod inte allt dock...) Senare så sa hon också att jag jättegärna fick komma till henne och äta lunch nån dag, hon bor tydligen i en lägenhet ganska nära, tror hon sa 20 min promenad. 


Runt tretiden så gick jag iallafall ut på en liten promenad, gick mot centrum men sen gick jag ner till stranden, köpte en glass och tog strandpromenaden tillbaka. Väl i huset så samlade jag lite kraft och så tränade jag. Alltså har nog inte sett min mage så svettig, trodde det bara var på filmer och photoshoots som magmusklerna ser så blanka och fina ut, men det kan tydligen hända på riktigt haha.. Efter passet hoppade jag i poolen för att svalka mig (verkligen det bästa att kunna bada efter en workout!!) och sen duschade jag. Medan jag tränade kom pappan hem från konferensen i Madrid. Jag ska ju vara barnvakt på onsdag och fredagskvällar men hade inte räkna med det idag (eftersom jag inte visste när pappan skulle komma) men de stack iväg så Laia, Pepa (hunden) och jag gick till parken idag med. När vi kom tillbaka så åt vi mat och nu tittar hon lite på tv och ska alldeles strax sova. Då ska jag titta på doobidoo och äta marabou. En äkta fredagskväll ;) 

     

Av amandahermansson - 9 september 2016 09:57

På em igår så gick jag med Laia och hunden till en park här i närheten. Först så lyssnade hon inte alls på mig så jag sa att då går vi hem och då började hon leka jättefint så vi blev kvar ett tag till. När vi kom hem så var mamman iväg på nåt ärende så jag tränade och efter det så badade vi. Poolen ligger i solen hela dagen, men på kvällen så är den i skuggan så till en början var det jätteskönt att bada för jag var varm och svettig, men efter en stund blev det ganska kallt. Laia frös dock inte så vi badade en stund till. Även efter att jag duschat varmt så kände jag mig kall. Trodde inte jag skulle säga att jag frös här nere än på ett tag men det gjorde jag faktiskt ;) så igår kunde jag äntligen ha tjocktröja på mig (det är så mysigt med tjocktröjor) fast som vanligt så blev jag jättevarm lagom till jag ska sova... Vet inte varför men precis innan jag ska lägga mig så är det jättevarmt och svettigt och sen vaknar jag fram morgonen av att jag fryser..


Imrose när jag vaknade hade jag ingen lust att träna, så jag sköt på det passet till ikväll. Så nu har jag ätit frukost, städat mitt rum (vilket innebär att jag har sopat golvet, tror inte de har en dammsugare?) familjen har en städare som är här varje veckodag och sopar och torkar golven, stryker osv. Hon städar mitt badrum men jag städar mitt rum själv. Och eftersom man har skor på sig inne (flipflops) så blir det smutsigt, men man ser det inte så bra, ialla fall inte i mitt rum, eftersom golvet är mönstrat. 


Och även idag har jag inga planer. Tror jag ska gå ner mot centrum, och kanske stanna på stranden ett tag. Imorgon har jag ialla fall tänkt åka in till Malaga, om inte familjen har några bättre planer. Just de här senaste dagarna så har det nästan kännts som att jag har sommarlov. Men på måndag börjar iallafall Laia skolan så då blir det nog lite annorlunda. OCh jag vet, jag letar och letar efter saker att göra. Men här verkar inte finnas så mycket. Jag vänar som sagt på svar från språkskolan, har de inte svarat efter helgen får jag väl gå dit igen. Sen fick jag svar från orkestern igår, de skrev att jag var välkommen lördag den 17 och sen tid och adress. Men de skrev inte vad jag skulle göra där då? Jag tror dock att det är nån form av uppspel för det läste jag på deras hemsida att de har på lördagar, men jag skickade ett mejl och frågade för säkerhetsskull. Blir lite orolig om jag måste göra uppspel, har inte ens många låtar med mig som jag kan välja på...  Aja hoppas det löser sig, för om jag kan vara med där har jag nåt att göra och får förhoppningsvis nån vän. 

Än så länge kanske jag får finna mig lite i att det inte är så mycket att göra. Jag brukar alltid tänka att det löser sig med tiden, ta det lite som det kommer så ska du se att allt blir bra. Men här nere har jag glömt bort det lite. Känner en ganska stor press av att "göra det bästa av året" "lev livet" osv. Det är faktiskt ganska svårt att börja på nytt i ett nytt land, ny stad, du  känner ingen och du kan inte språket jättebra. Men ja, året är långt och så småningom så löser sig väl det mesta, eller? 

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards