Alla inlägg den 7 september 2016

Av amandahermansson - 7 september 2016 09:44

Jaa, vad gör man när klockan inte ens är 10 och man redan är uttråkad? Har inga planer för dagen alls. Kommer nog bara vara hemma i huset. Förmodligen slutar jag i en solstol vid poolen med min bok. Men jag tror att man kan tröttna på det också. Eller när man väl sitter där är det skönt men är man uttråkad innan så vill man typ inte sätta sig och läsa för det känns inte som att man kan koncentrera sig.. Men jag måste göra något. Så jag har tagit kort på mitt rum så ni ska få se lite :) 

Jag har kommit fram till att det är läskigt likt mitt eget rum. En vägg är mörkblå och de andra ljusa- mitt rum (=mitt i sverige) har en ljus och resten mörka. Sängen står längs samma vägg. Det är en garderob vid fotändan av sängen, samma här och hemma. Dock så har jag mina kläder i garderoben som står vid väggen mittemot sängen. Längs samma vägg har jag både här och hemma ett skrivbord. Till och med fönstret sitter på samma vägg. Så jag borde känna min ganska hemma i rummet, vilket jag tror att jag gör :) 


Sängen har så man kan dra ut en till säng under, vilket jag brukar göra och så sitter jag på den nedre sängen och har den övre sängen som skrivbord haha. Det står även ett nattduksbord mellan huvudänden och väggen, men det syns inte på bilden.

Till och med fiol ligger på samma plats här som hemma. Det enda som jag kan tycka att jag saknar i mitt rum är en spegel, det finns en stor spegel i badrummet men det är lite jobbigt att behöva gå dit hela tiden, tex. när man provar kläder. Men, det går att leva utan spegel på rummet ;) på bilden ser ni också prydnadskuddarna som jag sov på i början. Nu har jag vant mig vid den stora kudden, men härom dagen så fick jag en vanlig kudde, den hade rätt format men var bara hälften så stor som en kudde. Så jag fortsätter sova på den stora kudden.. 

Här ser ni det stora klädskåpet, jag har lådorna och skåpet över dem, samt en hylla för skor i skåpdörren bredvid. Skrivbordet är pyttelitet och jag har det mest för att lägga saker på. Som sagt så sitter jag ju på sängarna när jag skriver eller gör nåt. 

(som vanligt är det problem med att få bilderna åt rätt håll men jag orkar inte bry mig, ni får väl vända på huvudet) 

Här är badrummet, dusch i samma hörn som hemma, toa på samma ställe (till höger vid dörren) handfatet sitter dock på rätt ställe men på fel vägg ;) sen har jag en halv del av en hylla i det där skåpet som ni ser. Inte mycket men resten av hyllorna är verkligen proppade med saker så det går typ inte för mig att ha mer... 

Så jaa, det var det. Rummet är inte jättesnyggt, tex. har det världens fulaste överkast och skrivbord mm. Men det duger och jag älskar att man kan dra ut sängen. Perfekt för att sitta och skriva eller med datorn. Och när man kollar på film på kvällen kan man ligga där nere så slipper det bli varmt på platsen där man ska sova ;) 

Kan nog ta lite bilder på andra delar av huset med så ni får se det också så småningom, men nu när det är folk hemma på dagarna så känns det lite dumt att gå runt och fota så det gör jag när ingen är hemma ;) 

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards