Alla inlägg den 6 september 2016

Av amandahermansson - 6 september 2016 21:55

Alltså ni fattar inte hur varmt det är här. Idag steg temperaturen mot 35 grader. Och jag som bestämt mig för att leta efter det andra biblioteket iag cyklade ju runt i stan i denna värme. Och det är ju inte platt heller. Nejdå. Tänk er en backe lika lång som vilstabacken hemma, men brantare. Högst upp där låg biblioteket. Tror att det var Rincons största bibliotek, men om man jämför med eskilstunas bibliotek så var det här knappt en enda avdelning. De hade ca 3 hyllplan med engelska böcker, och jag lyckades hitta en som var bra (har redan läst den på svenska) men alla andra böcker var gamla och tråkiga. Man har dessutom bara 15 dagar på sig att lämna tillbaka boken, så får se om jag hinner läsa den. Biblioteket som jag letade efter igår hittade jag idag och dem hade ännu mindre böcker. Måste se vad som finns inne i Malaga, förhoppningsvis så finns nåt större där! 


Efter att ha tagit mig ned för backen så köpte jag en glass vid stranden innan jag cyklade hem och hoppade ner i poolen. I vanliga fall så är vattnet varmt, men eftersom det var så himla varmt ute idag så var vattnet nästan kallt.. haha. Blev lite sol och bad och läsning. Sen har jag vart själv med Laia en stund på kvällen idag med då mamman skulle på föräldrarmöte. Vi skulle ha badat efter att jag tränat (jaa jag är igång igen, vecka 11 here i come!!) men Laia skar sig på fingret så då ville hon inte. SÅ det blev dusch och tv istället, men då hon inte sov middag så var hon väldigt trött. 


Vet ni, trodde nog inte på detta, men till middag idag åt vi korv och nån blandning med bönor och, och.... potatis!!! Trodde aldrig jag skulle sakna att äta potatis men det var så himla gott faktiskt. Inte diretk svensk färskpotatis utan det här var sönderkokt potatis men ändå, det var så gott ;) Nu ska jag titta på nån serie innan jag sover. Imorgon är det träning inna frukost och sen har jag faktiskt inga planer för dagen. Kanske helt enkelt bara ligger vid poolen och läser? :) 

Här har jag kommit upp 1/3 av backen och då såg man ut över centurm och havet, ganska fint bara några meter längre fram såg man det inte längre :( såå det var inte vart den backen för den utsikten..

Hur svårt är det inte att inte längta hem när Wilma skickar detta? Klart som fan jag önskar det var henne jag tog hand om hela dagarna. Men jag vet att det kommer gå bra för oss båda utan varandra det här året och jag har än så länge bara haft hemlängtan när jag har långtråkigt. Men jag måste komma ihåg att långtråkigt har jag hemma också. Så det här året kommer gå bra! Bestämmer jag! (Hur mycket jag än kommer sakna er därhemma..) Men nog om detta. Godnatt! 

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards