Alla inlägg den 5 september 2016

Av amandahermansson - 5 september 2016 21:37

Så kyrkan igår var väl helt okej. Jag förstod ju ingenting av allt pratet men det var fint när kören sjöng. Efteråt så gick vi till ett cafe och drack nånting (iste för mig, öl, vin, cola till andra) tillsammans med några ur kören. FÖräldrarna är med i kyrkkören så det var ju deras vänner. Sen bytte vi till cafeet brevid och åt lunch. Ganska vanligt har jag märkt att man beställer in flera olika rätter och sen så delar man allihopa på allt. Typ som tapas fast mer att alla skulle välja en rätt var men alla äter av alla. Hur som helst, maten var helt okej och folket verkade trevliga. IGår så åkte också killarna hem till Teneriffa igen. Ser väl dem till jul eller kanske nån gång under hösten, ingen aning faktiskt. 


Vi kom hem från kyrkan typ vid 4 igår och efter det hände inget speciellt. IDag hade jag bestämt mig för att ta mig in till centrum. Tog cykeln efter frukost och åkte iväg. Vill bara säga att jag hade panik hela tiden jag cyklade. Cykeln var inte av nyaste laget och man kunde inte bromsa med pedalerna (tur att min egna cykel har fotbroms med handen, om ni förstår? så jag är ändå van att inte bara bromsa med fötterna) Men alltså det finns ju inga cykelbanor, vägarna är inte jättebra och jämna och folk kör ju typ som galningar. Ingen bryr sig om hastighetsgränser eller fartgupp. Stopptecken är ungefär som väjningsplikt och väjningsplikt innebär att man kör rätt ut och får tvärbromsa om det kommer någon.. Trots det så är dem väldigt trygga på att köra i trånga utrymmen, framför allt att köra snabbt i trånga utrymmen haha. 


Iallafall så tog jag mig in till centrum där jag började gå in på språkskolan jag bestömt mig för att gå. Personalen visste just då inte om kursen/lektionerna jag ville ta var tillgängliga men hon skulle mejla mig all info. Så jag gick vidare med cykeln (inte cyklade) letade efter en optiker för att köpa min speciellt linsvätska och hittade faktiskt en likanande, men såklart så var den slut... OCh jag hittade inte den andra optikern somjag visste fanns så får leta mer en annan dag. Huvudmålet idag var dock ett bibliotek, vilket jag tyvärr inte lyckades hitta. JAg var på rätt gata men kunde inte hitta husnumret. Gick fram och tillbaka 3 gånger innan jag gav upp. Tänkte åka tillbaka men så könde jag för att åka och köpa en glass så jag vände ner mot stranden och en glasskiosk. Som inte var öppen. Blev så besviken och var tvungen att cykla tillbaka uppför backen till huset. 


Efter det blev det en lugn dag vid poolen, jag har vart själv med Laia på eftermiddagen, sen kom mamman hem en stund och sen var vi själva igen. Men hon var duktig. Ville dock titta på youtube på sin tablet hela tiden, jag lyckades spela ett spel och läsa lite men sen var hon fast.. Nu har mamman kommit tillbaka från körrep och håller på att lägga Laia. Pappan har åkt på nån jobb grej och ska vara i Madrid hela veckan. Och de stora tjejerna är hos sin pappa och kommer hem islutet av veckan, så det är bara jag, mamman och Laia. Får se hur det blir. Tänkte just nu titta på Hawaii ffive-o som går mycket på tv här och faktiskt inte har vart dubbat, förrän nu. Två dubbade avsnitt på rad och då tänker jag inte titta. Har man sett alla säsonger med engelskt tal så blir det väldigt fel när de pratar spanska. Jag brukar titta med spansk text så jag lär mig lite, men idag skippar jag nog det... 


Nu märker jag att det här blev ett långt inlägg.. hehe. Ska bara berätta en sista sak, fick nyligen mejl från symfonin i Malaga som sa (om jag förstod spanskan rätt) att den "stora" symfonin har konsert på fredag vilket blir lite svårt att vara med på, men att det fanns en ungddomssymfoni i Malaga som jag (verkade det som) kunde börja i nästan på direkten. :D hoppas att det stämmer och att allt löser sig, behöver verkligen musiken och detta i min vardag!  

igår och idag har det vart va 32/33 grader och värmen ska hålla i sig hela veckan :) jobbigt att cykla men skönt att ligga vid poolen o läsa och doppa sig då och då. Imorgon ska jag återuppta min träning som fått en veckas paus. Har bara två av tolv veckor kvar och sen får vi se om jag börjar om eller fortsätter på de nya 6 veckorna.

Godnatt!

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards