Alla inlägg den 1 september 2016

Av amandahermansson - 1 september 2016 19:44

Dagen idag började dåligt, inte för mig men för alla (så det gick ju ut lite över mig också). Vid frukosten så blev mamman jättearg på äldsta pojken för att han tog ur fel mjölkpaket (tydligen så av de två som stod framme så hade den ena mjölken blivit varm av att stå framme och han tog av den kalla för att göra varm choklad i mikron) ingen big deal tycker jag vilket paket han tog ur, båda stod ju framme liksom? Och pappan tyckte väl lite som jag så han försökte lugna ner mamman men det blev som att han tog pojkens parti och så blev det värsta disskusionen. SLutade med att mamman stormade från bordet och gick in i köket och åt. Sedan kunde vi höra dem ändå ut till balkongen hur de argumenterade fast dörren till köket var stängd och det är ett rum till innan balkongen kommer. Så det här förstörde verkligen stämningen, alla blev lite nedstämda och jag skulle vilja säga att mamman var på dåligt humör resten av dagen... 


Alla andra var ialla fall snabbt glada och vid 11 så skulle vi till stranden. Jag trodde vi bara skulle gå ner till stranden här, men tydligen skulle vi åka till en annan strand. Vi åkte i ca 20 min kanske och hamnade i Nerja, en riktig turistort. Hörde faktiskt flertalet svenskar under dagen :D Stranden var fin och det var skönt i vattnet, men det var jättemycket vågor. Till lunch åt vi paella vid en restaurang vid stranden och sedan fortsatte vi att bada ännu mera. Haha jag har märkt också att när vi är på stranden så om det kommer en ny familj så slår de sig när nära alla andra, nästan för nära ibland. Vilket är lite annorlunda för i Sverige vill man verkligen ha sitt space och vill ha sin filt och handduk ifred och gärna på icke-hörbart avstånd från andra. Vi har ganska nyligen kommit tillbaka. Men det var roligt att vara där hela dagen och det känns som att jag kommer närmare barnen för varje dag. De vill att jag ska vara med och leka och frågar mig saker, tex om Sverige osv. Den lilla killen börjar bli väldigt frågvis men tyvärr förstår jag inte alltid vad han menar så jag kan inte riktigt svara på hans frågor... Aja, nu ska jag väl gå och "vara social" men familjen, dvs. tex med de tre barnen som är här nere, två spelar wii och en håller på med sin ipad. Den minsta tror jag sover och den femte sitter också med sin ipad. Så jag är väl så social jag kan. Jag kan ju iallafall sitta i samma rum och hålla på med min mobil ;) 

   

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards