Alla inlägg den 31 augusti 2016

Av amandahermansson - 31 augusti 2016 22:18

Så idag gick jag upp 7.15 för att gå ut och springa med pappan. Jag hade ingen aning om hur bra han var men jagvisste att det var en vecka sedan jag tränade och ännu längre tid sen jag sprang en längre sträcka, jag har ju mest tränat styrka i sommar. Så det började bra, men ungefär halvvägs fick jag väldigt ont i magen (tror det var för att jag inte hade ätit något) så medans han sprang några 100 meter till och vände så hämtade jag andan lite. Men efter det så började han ruscha och då orkade jag inte så lät han springa före ;) det var helt klart annorlunda att springa i det här klimatet, och att man måste göra det så tidigt för annars är det för varmt.. Så jag får väl vänta ett tag in på hösten innan jag börjar springa och så får jag köra styrka så länge. 


När det var dags för frukost så gick hela familjen till ett cafe för att äta churroz (ni vet kanske vad det är? typ avlånga smala bröd som är friterade och doppas i socker eller varm choklad) jag visste att churroz var typisk spansk fika men inte att man åt det till frukost?? Haha det smakade ialla fall helt okej, väldigt fettiga dock.. På väg hem så gick vi igenom en marknad som är i staden varje onsdag. Den var inte jättestor men ganska mysig, när jag har börjat jobba på riktigt så ska jag nog titta lite bättre där någon onsdag :) Sen skyndade vi oss tillbaka till poolen då det hunnit bli ganska varmt. Och resten av dagen hände inte så mycket speciellt. Eller jo, föräldrarna skulle nånstans så jag fick äta middag själv med alla barnen. Gick väl helt okej, lite stökigare/busigare barn än när föräldrarna är där dock, men vad kan man förvänta sig det var ju FF ;) 


Knäppaste idag dock var att när föräldrarna kom hem, ca 21.30 så gick vi ner till stranden och köpte glass? Haha jag klagar itne för glass men när vi kom tillbaka, ca 30 min sedan så börjar de flest att göra sig iordning för sängen. 


En bra sak är att jag märker att barnen börjar bli vänner med mig. Laia har det ju märkts på sen jag kom, men även de andra börjar prata mer och mer med mig, fråga mig saker om sverige tex och även när vi leker/badar osv. Idag sa mellantjejen att när jag kom så var jag blyg, och jag tror att hon menade att jag inte var det längre, vilket såklart är skönt att höra. Jag försöker också att prata mer spanska, men med tex. pappan idag har jag pratat lite på engelska också så det kommer när man känner varandra lite bättre. Vilket känns skönt att det redan känns bättre. Sedan märker jag ju att jag ibland skulle vilja säga något men jag vet inte hur jag ska säga det på spanska och det känns fel att inflika på engelska så då är jag helt enkelt tyst istället. Men förhoppningsvis så gör jag det också :)


(jag hade bilder frpn marknaden som jag tänkte lägga upp men de blir bara åt fel håll när jag laddar upp dem på bloggen så ni får vara utan. Jag lovar att så fort jag får bra tillfälle att ta kort på hus osv så ska ni få se hur det ser ut här!)


me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Skapa flashcards