Alla inlägg under december 2013

Av amandahermansson - 10 december 2013 21:46

Imorgon är det inte sovmorgon (tyvärr) men dock har jag en håltimme på ca två timmar, undrar vad man ska göra då?
Ikväll hade vi besök av några kompisar till familjen, supertrevligt! Nu ska jag gå och dejta kudden, ska ju som sagt upp tidigt imorrn ;)

Av amandahermansson - 9 december 2013 09:43

Godmorgon måndag, ny vecka och snön. Som jag längtat efter er. (ialla fall der sistnämnda;) ) igår vann vi våra matcher och i januari väntar steg 4!!! Så himla bra!
Endast två veckor kvar till jul, och jag har endast två julklappar klara.. Typ.. Skulle verkligen behöva fixa det nu eller genast. Men veckorna har gått så fort och jag vet knappt vad jag önskar mig, hur ska jag då veta vad andra önskar sig? :/ aja, något att fundera på ;)

Av amandahermansson - 7 december 2013 17:23

Att inleda usm steg 3 med en förlust är väl kanske inte så bra.. Men vi tar nya tag och vinner de två matcher vi har imorrn.

Av amandahermansson - 6 december 2013 16:32

Nej, ni läste rubriken. Inte kul någonstans att stå och vänta på bussen i nästan 40 min......... Det snöade och blåste och var kallt. Såklart känns det ännu bättre när alla andra bussar går precis som de ska och rullar förbi en efter en, men den buss som ska komma var tionde minut kommer aldrig.... :@ frös typ ihjäl :(
Nu är jag på bussen igen, (denna gång bara 4 min sen) är på väg till lissie. Vi ska ut på en liten springtur i skogen. Ja, ni läste rätt. Vi trotsar snö och fredag och ger oss ut å springer :) vi får väl se om jag fryser ihjäl igen, eller kan man göra det två gånger? ;

Bilden är från i våras och vi var även då på väg ut för att springa. Skillnaden från den gången är att det var måånga plus grader och inte snöade..

Av amandahermansson - 5 december 2013 13:14

Nu är jag hemma igen och sitter på min säng med läxböckerna vid min sida, men de får vänta lite. Först tänkte jag berätta lite kortfattat vad jag gjorde idag. :)

Jag och pappa kom dit tidigt, för att vi åkte bil istället för tåg, vi var där först.. Vänta lite tills alla var där och sen fick vi liite info. Och då menar jag lite. Det kändes lite dåligt planerat, fast ändå inte. Kanske bara lite dåligt med information om planerna? Ialla fall så fick vi våra kläder och gick och bytte om, och sen väntade vi. Stod och småpratade lite med de andra modellerna, vi vara bara sex stycken.
Sen när allt börja så pratade nån person från Weekday och sen några andra och sen var det dags att presentera kläderna. Jag var nummer tre. Det var inte alls nervöst, eller jo, jag var lite nervös över att snubbla i trappen upp till scenen, men det gjorde jag inte som tur var ;) Uppe på scenen så stod man bara still tills de hade pratat färdigt och sen gick man av igen. Egentligen skulle jag ha två olika outfits, men när jag kom ner från scenen så hade en annan tjej det jag skulle ha på mig :/ vet inte varför, men skitsamma.

Det hela kändes lite flummigt och var faktiskt inte så kul. Det är klart att det var kul för att det var mitt första modelluppdrag, men då det mest bestod av väntan så blev det lite tråk..
Men ikväll blir det kul, då är det galdraspelning i stadshuset!

Av amandahermansson - 4 december 2013 08:45

Jag var visst för upptagen för att bloggs igår.. Så jag gör det nu istället ;)
Idag är det årskurs nio dagar, vilket betyder att vi ska vara guider för de nior som kommer och hälsar på vårt program. Det ska faktiskt bli ganska kul, och vi slipper ju vanliga lektioner. Även om det är en spanskalektion som jag önskar vi kunde gå på, vi har prov på fredag och tydligen ska man skriva en uppsats..? Aja, vi fåt se hur det går..

Imorgon smäller det. Klockan 07.17 går tåget till Stockholm.. Kul. Lär ju snarka på tåget ;) haha. Kommer uppdatera er där, om det finns tid, annars efteråt. Kommer efter såklart skriva exakt vad vi gjorde och så, men det inlägget kanske inte dyker upp förrän under fredagen, vi får se. Hur som helst så ska det bli skitkul!!

IDAG FYLLER MIN FINA VÄN ÅR, SÅ ALLIHOPA, SÄG GRATTIS TILL JULIA SOM ÄNTLIGEN BLIR 16!!

Grattis på din dag Julia. Jag är glad att ha dig som vän. <3

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Skapa flashcards