Alla inlägg under december 2013

Av amandahermansson - 24 december 2013 13:27

Nu ska jag mysa med min familj. Äta julgodis, titta på Kalle anka, öppna paket och njuta över hur bra jag har det och glädas åt det som jag har men som många andra här på jorden inte har. Jag är lyckligt lottad som har allt jag kan önska. GOD JUL!

Av amandahermansson - 23 december 2013 22:14

2013 har verkligen inte vart mitt år, och tyvärr är det inte över än.

Förra hösten stukade jag först ledbandet i foten, fick sedan hjärnskakning i ca två månader, Efter det bröt jag lillfingret + en spricka och blev tvungen att operera. Därefter var allt skadefritt till i augusti, ungefär ett år efter att allt började (säsingen 12/13), och jagfick en ny hjärnskakning. Efter det hoppades jag att det var nog på ett tag. Men icke.


Idag var vi i badhuset med WIlmas kompisar. När jag hoppade i från kanten på det djupa för att sedan dyka ner och till botten så kände jag hur det liksom sprack i örat. När jag kom upp tappade jag balansen helt och kunde knappt gå. Det gjorde jätteont i örat och det kändes typ som att jag hade lock. När vi kommit hem och värken fortfarande inte hade gått över så åkte vi till vårdcentralen. Och mycket riktigt så hade någonting spruckit, nämligen trummhinnan. Så nu är det penicillin i 10 dagar som gäller...


2013 är inte över än.

Av amandahermansson - 22 december 2013 21:29

Oj, hej. Jag hade visst en blogg att uppdatera ;) har vart ganska upptagen under helgen. Igår var vi åå 4-års kalas hos grannen och så åkte vi direkt till mormor och morfar där min mammas morbror och moster var. Vi öppnade lite julklappar och fikade.
Idag så jobbade jag på öb med laget mellan 11 och 15. Det räcker med att säga att det var tröttsamt och inte speciellt kul den sista tiden. Sen åkte vi direkt till mina kusiner och nu är vi snart hemma igen:) imorrn tror jag vi ska en sväng till badhuset och efter det har jag fortfarande lite julklappar att fixa..

Julafton förra året

Av amandahermansson - 20 december 2013 21:57

Hade lite julavslutning på träningen idag, spelade minihandboll och hade julklappsbyte. Nu har jag myst och pysslat med mina systrar. Mamma och pappa är inte hemma så nu när Wilma har gått och lagt sig så har Emma och jag huset för oss själva, ganska okej start på jullovet :)

Av amandahermansson - 20 december 2013 15:06

Jullov. Jag ska verkligen ta vara på det här lovet. Vila upp mig, göra roliga saker. Umgås med fina människor och bara ha det bra. (Och plugga.ihjäl mig till matte nationella...)
Inledde jullovet lite smått igår, my och jag köpte massa julklappar och fikade på stan. Sen åkte vi hem till henne och bakade pepparkakor som vi åt framför high school musical innan vi somnade. :)

Igår gjorde jag och några tjejer i klassen ett rim till våra mentorer :)

Lissie och Louise hade paketsnören i håret, avslutningsdagen till ära!

Av amandahermansson - 18 december 2013 18:24

Yo, imorgon är sista skoldagen :D
Idag har jag gjort nationella i matte och sträckt mig i låret. Jag är också typ väldigt förkyld och imorgon ska jag köpa julklappar. Allt detta vet ni ju redan men det tål kanske att nämnas igen ;) ni kan få en bild på mig från igår.

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Skapa flashcards