Alla inlägg under september 2013

Av amandahermansson - 8 september 2013 11:30

Efter denna månad vill jag känna att jag har kommit igång ordentligt med skolan. Verkligen fått in gymnasiet i hjärnan. Allt vad det gäller att kombinera skola och träning till att ligga i fas i ämnena och inte halka efter. Känna att det här gå bra och inte tycka det är svinjobbigt. Vara bra kompis med de flesta i klassen och hitta på skolan.Varför? Skolan är viktig och jag tar det seriöst, ska göra mitt allra bästa under de här tre åren och gå ut med toppbetyg! ;)

Av amandahermansson - 7 september 2013 10:45

Måste bara säga, svenksan på de här punkterna? Liite konstiga imellan åt...

 

Något som påverkat mig väldigt mycket är mina år på stålfors tillsammans med denna klass. Jag har vuxit mycket som person och förbättrat mitt själförtroende enormt. Så kul vi haft och allt vi gjort tillsammans. Konserter, resor, bara vanliga skoldagar. Min nya klass på gymnasiet är så tråkig. Det är ju en helt vanlig klass, precis som det ska vara, men jämfört med en musikklass (jämfört med vår musikklass) så är det skittråkigt.

De erfarenheter jag fått under högstadiet ska jag definitivt bära med mig, så också minnena.

Av amandahermansson - 6 september 2013 14:00

Jag har ingen favoritsuperhjälte. Varför?

Jo, när jag var liten så var det mer Astrid Lindgren och inte direkt Spiderman och sånt. Så jag har helt enkelt ingen kunskap om superhjältar (i serier, filmer mm.). Min superhjälte var väl på den tiden Bamse.

För att nämna nån så säger jag att pappa är min superhjälte, vad säger du om det pappa?? ;)

Av amandahermansson - 6 september 2013 10:08

Igår hade jag utvecklingssamtal, så jag var bara i skolan ca 20 min. Samtalet gick bra och idag är det skola igen. Har hittils haft spanska och nu är det dags för so. Jag längtar tills klockan är två och vi slutar. Är så trött, så vill hem och sova lite innan träningen ikväll. Helgen kommer äntligen och är såå efterlängtad!!

saknar sommaren...

Av amandahermansson - 5 september 2013 19:11

Jag tror inte riktigt ni fattar hur stort det här är för mig, från att vara vem som helst bli en modell i en så stor modellagentur som Stockholmsgruppen. Jag fattar inte själv. Folk som vet hur det är i modellvärlden och som jobbat/jobbar med stora företag och modeller, ser en potencial i mig. I lilla mig, en helt vanlig tjej. Dessutom två olika personer som kommit fram till mig och frågat: ''Är du modell?''. Dessa två personer är helt oberoende av varnadra, men ändå kom båda fram till mig, på ställen där det varit fullt med andra människor. De har kommit fram till mig och jag fattar fortfarande inte vad de ser i mig. Undrar om jag nånsin kommer göra det?



Om ni missade länken i förra inlägget, så har ni den HÄR.

Av amandahermansson - 5 september 2013 17:15

 

jättesuddiga bilder... (tagna med min gamla mobil, så inte bästa kvalitén direkt..)


Från hotellet i Spanien, som jag saknar väldigt mycket, tiden där tillsammans med mina fina vänner! ♥


Av amandahermansson - 5 september 2013 12:16

Nu är bilderna uppe på Stockholmsgruppen,

tryck HÄR, HÄR eller HÄR för att se dem!!

Av amandahermansson - 4 september 2013 17:04

Såg nu att det var den fjärde idag och inte den tredje som jag trodde... Därför hoppar jag över punkt fyra och går direkt till fem imorrn. Ska sätta mig och göra lite tidsinställda och fixa lite.

Hade första idrotten idag och det var ju liite småjobbigt... Ännu mer träning ikväll så jag efter tre veckors vila äntligen ska träna handboll. Vi har cup i helgen, troligtvis får jag inte vara med men man kan ju alltid hoppas, right? :)


Imorgon har jag inga lektioner, hela skolan har utvecklingssamtal och jag har tid mitt på dagen.. Så imorrn blir det mammamys ♥


me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Skapa flashcards